Tuesday, April 21, 2009

dan hari ini hari selasa.

hari ini pula. hari selasa.
sit back on the blue chair. pen clicking. lip bitting.
hmm.

ade saja kerja na kene buat. before i step out from this place.
tapi malas. bole? haha.
hari ini sampai lambat ke office. sebab? jam yang maha dashat.
keluar2 sungai ramal. jam. sehingga lah tol kajang.
kemudian keluar sahaja tol sg besi. jam lagi. damn sungguh.
kaki suda mule lenguh menekan clutch.
haih. nasib baik ade Ben, Phat Fabes and Nadia di radio.
tidakla bosan dibuatnya. tergelak sahaja aku all the way.
roti dan milo tin sudah habis. kalau tidak ade entertainment. pasti mengantuk.
jam sehinggalah ke susur keluar jalan tun razak dari smart tunnel.
what a traffic!

pagi ini, i was touched by just listening to Fly Fm Fix It.
its about a lady n her boyfriend was conned on buying a virus infected lil puppy.
the poor little puppy was vomitting, diarrhea, and losses her appetite.
less than a week sudah meninggal dunia. kasihan.
and the 3 Djs made an open session for Malaysian to make d lady's day up.
and surprisingly, ramai juga malaysian yang menelefon dan volunteer untuk memberi kucing dan puppy mereka.
sungguh sweet. and i was touched. malaysians indeed are the nicest people on earth ya.
hehe.

well, im no animal person. but azmi is.
die, abg die, dan adiknya sungguh suka kan binatang.
azmi dulu pernah memberi aku 2 ekor hamster. dengan pink cage and pink bottle.
that was way before we get together. tapi sekarang. adik lelaki aku yang jaga. sebab aku tak reti jaga. aku pegang sekali. dan sekali dia gigit. that's it. aku sudah tidak mahu pegang dia. itulah sebabnya afiq yang jaga dia sekarang. sory sayang.
even aku bukanlah pet lover. but nak tak nak, kenalah support azmi dengan binatang2 nya.
oh! dulu dia ada membela seekor turtle. ape namanya aku pun ta ingat dah.
tapi ade satu hari die telefon dan kata. 'da mati....'. of course dia sedih.
sekarang. die sudah ta membela binatang lagi. i wonder why.

jiji pula membela SugarGlider yang asyik duduk dalam kantung merahnya sahaja.
it looks like a squirrel. but its not.
dan kalau diganggu. akan mengeluarkan bunyi yang kuat.
jiji, azmi boleh pegang dengan selamba saja. aku? of course not!
dan dulu jiji ade bela seekor arnab. LuLu namanya. dan juga seekor kucing bernama Bella yang kemudiannya hilang entah kemana.

sepupu aku ezza, which is sebelah rumah aku saja, membela seekor kucing bernama BuBu.
BuBu yang gemuk dan pemalas. Glup, terasa. hehe.

aku teringin mahu bela seekor pet.
tapi aku ta tahu ape.
ada tak binatang yang comel, manja, tidak menggigit, tahu mandi sendiri, dan tahu ke toilet jika mahu poopoo dan weewee.
kerana that part la yang aku paling benci sekali.

petang ini ada meeting promotional untuk hari harta intelek negara.
i know im suppose to go. but im soo freaking lazy.
ta ada motivasi langsung nak berfikir dan bergerak.

aku dapat merasakan orang-orang di office pun layan aku semacam.
contohnya kak lin suda kurang bercakap dengan aku. entah kenapa.
pandang aku pun jarang. minggu lepas 3 hr aku MC. kemudian masuk-masuk kerja. aku rasa lain. dan bila aku hand in resignation letter. lagi lah aku rase seperti mereka 'one kind' terhadap aku. hmm~. i dunno. mungkin perasaan aku sahaja.

oh dan petang ni juga papa mahu datang ke office to see the 'bos' dan 'd people supposely responsible' untuk membincangkan tentang gaji degree bulan 3 dan bulan 4 aku yang tidak mahu dibayar. rugi lebih kurang RM2000 wooo~. Banyak cantik muka. Tapi takpa. Biar papa bincang dengan mereka. kerana kalau aku yang cakap. mereka pasti ambil endah tak endah saja. yelah aku kan fresh grad. nama pun fresh.
haha. we'l see whats the verdict ya.

ok.tukar topik.
hari ini nak pergi makan dengan kak kerry.
tapi tak tahu nak makan apa.
perut suda bunyi seperti anak kak ida main drum.

ok sudah decide.
mari makan nasik beriyani di nasi kandar chow kit.
hmmm menarik!.
yeahh~

oklah. till later.

No comments: